FAQ AddLeads

Please make sure that you have a constant internet connection on your device. If the lead does not synchronize, please edit it. You do not need to make any changes to the lead, just click through the creation process once.

In order to synchronize the leads into the Control Panel (CP), you need a constant internet connection.

Not all tickets provide the corresponding data. This is because only tickets that require registration can provide data. To get a detailed overview of the tickets, please request a ticket board at addleads@nullmesse.de

All tickets/badges can be scanned. However, only for tickets requiring registration data will be returned. To get a detailed overview of the tickets, please request a ticket board at addleads@nullmesse.de

In order to be able to read out the data correctly, the photo must be taken as best as possible. Please pay attention to the light conditions and a good angle between business card and device (max. 7°).

In the control panel/web interface, the lead arc must be activated for the app. Only then can it be selected.
If this setting has been made, please log out of the app and back in again, so that the data can be synchronized. A constant internet connection must be available for this.

Newly created e-mail templates have to be synchronized so that they can be selected in the app.
Please log in and out of the app once, so that the data can be synchronized. A constant internet connection must be available for this.

If you subsequently edit a lead that has been entered with the SpeeLead function, you can fill in the lead sheet.
This means that you can also use this function to enter important data at a later date.

The master data and the completed data of a lead sheet are forwarded by e-mail.

If you uninstall the app, the unsynchronized data will be lost.

You can edit a lead by clicking on „Manage Lead“. The changes are synchronized when there is a constant Internet connection.

IIn this case, the leads have not yet been synchronized. There must be a constant internet connection.

The data can be exported in the control panel / web interface via the lead list. To do this, open „export“. There you can either export all data or export the respective data to the corresponding lead forms.

You can attach a photo, an audio recording, a signature and a sketch to your lead.

Please use the „Forgot password“ function on the login screen of the app or on login.miovent.de

All data will be transmitted, which are requested in the registration process.

FAQ AddLeads (deutsch)

Bitte stellen Sie sicher, dass Sie eine konstante Internetverbindung auf Ihrem Gerät haben. Sollte sich der Lead auch dann nicht synchronisieren, editieren Sie diesen bitte. Dafür müssen Sie keine Änderungen am Lead vornehmen, sondern nur den Erstellungprozess einmal durchklicken.

Damit die Leads in das Controlpanel (CP) / Weboberfläche synchronisiert werden können, benötigen Sie eine konstante Internetverbindung.

Nicht alle Tickets liefern entsprechende Daten. Das liegt daran, dass nur registrierungspflichtige Tickets Daten liefern können. Um einen genauen Überblick über die Tickets zu erhalten, fordern Sie bitte unter addleads@nullmesse.deeine Tickettafel an.

Es können alle Tickets/Badges gescannt werden. Allerdings werden nur für registrierungspflichtige Tickets Daten zurückgegeben. Um einen genauen Überblick über die Tickets zu erhalten, fordern Sie bitte unter addleads@nullmesse.de eine Tickettafel an.

Um die Daten korrekt auslesen zu können, muss das Foto bestmöglich aufgenommen werden. Achten Sie bitte auf die Lichtverhältnisse und einen gute Winkel zwischen Visitenkarte und Ihrem Gerät (max. 7°).

Im Controlpanel/Weboberfläche muss der Leadbogen für die App aktiviert werden. Nur dann kann dieser ausgewählt werden.
Wurde diese Einstellung vorgenommen, loggen Sie sich bitte einmal aus der App aus und wieder ein, damit die Daten synchronisiert werden können. Dafür muss eine konstante Internetverbindung gegeben sein. Der Leadbogen kann nur von einem Admin aktiviert oder deaktiviert werden.

Neu angelegt E-Mail Vorlagen müssen synchronisiert werden, damit diese in der App auswählbar sind.
Bitte loggen Sie sich einmal aus der App aus und wieder ein, damit die Daten synchronisiert werden können. Dafür muss eine konstante Internetverbindung gegeben sein.

Wenn Sie einen Lead, welche mit der SpeeLead Funktion erfasst wurde, nachträglich editieren, können Sie den Leadbogen ausfüllen.
Somit haben Sie auch mit dieser Funktionalität die Möglichkeit wichtige Daten nachträglich zu erfassen.

Es werden per E-Mail die Stammdaten und die ausgefüllten Daten eines Leadbogen weitergeleitet.

Wenn Sie die App deinstallieren gehen die nicht synchronisierten Daten verloren.

Sie können einen Lead über „Lead managen“ editieren. Die Änderungen werden dann synchronisiert, wenn eine konstante Internetverbindung gegeben ist.

In diesem Fall wurden die Leads noch nicht synchronisiert. Dafür muss es eine konstante Internetverbindung geben.

Die Daten können im Controlpanel/Weboberfläche über die Leadliste exportiert werden. Öffnen Sie dafür „Export“. Dort können Sie dann entweder alle Daten exportierten oder die jeweiligen Daten zu den entsprechenden Leadbögen.

Sie können Ihrem Lead ein Foto, eine Audioaufnahme, eine Signatur und eine Skizze anhängen.

Bitte nutzen Sie dafür die „Passwort vergessen“ Funktion auf dem Login-Screen der App oder auf login.miovent.de

Es werden alle Daten übermittelt, welche im Registrierungsprozess abgefragt werden.